czwartek, 20 lipca 2017

Podziemia i dachy Lwowa

Miałam ogromną nadzieję, że namówię M. na wycieczkę po podziemiach miasta. Na szczęście okazało się, że też jara się tym labiryntem korytarzy. Z kolei to on ciągnął mnie na wszystkie wzniesienia, górki i punkty widokowe. W efekcie mogę Ci opowiedzieć o kilku magicznych miejscach!




Zacznijmy od podziemi:


Zdecydowaliśmy się na wycieczkę z przewodnikiem, żeby lepiej zrozumieć co działo się pod oficjalną częścią Lwowa. Wybraliśmy firmę Kumpel Tour, którą serdecznie polecam. Nasz przewodnik być cudowny, mówił pięknym polskim, cierpliwie odpowiadał na każde pytanie i rzucał żarcikami. W końcu warto krzyknąć 'Jedzonko przyszło!' i zacząć uciekać w pomieszczeniu z wielką alabastrową i DZIURAWĄ trumną, prawda? :D



Kolejnym miejscem była stara apteka w samym centrum miasta. 


Przewodnik zabrał nas także do Kopalni Kawy, którą zdążyliśmy już zobaczyć dzień wcześniej. Jest to bardzo fajna kawiarnia z pyszną kawą podawaną na wiele cudownych sposobów. Jednak miejsce to posiada pewien sekret ukryty pod ziemią! 
Po zejściu do piwnicy należy założyć górniczy kask i uruchomić wyobraźnię. Wagoniki pełne ziaren, złoża kawy na ścianach, kilofy i górnicze lampy pozwalają na chwilę uwierzyć że kawę naprawdę wydobywa się jak węgiel :)



Światło na dole jest bardzo słabe i zdjęcia zupełnie nie wyszły. Powyższe pochodzą z kawiarni nad kopalnią. Żeby zobaczyć co kryje się na dole musisz odwiedzić to miejsce!

M, z którym pojechałam na tą wycieczkę to człowiek-biedronka :) zawsze wspina się na najwyższy punkt w okolicy. Dzięki niemu odwiedziłam chyba wszystkie pagórki, widokowe dachy i ratusz miasta.


Na zdjęciu powyżej pomnik kominiarza, a niżej trabant na dachu tego samego budynku - Domu Legend. Jeśli wybierasz się do Lwowa koniecznie odwiedź to miejsce, jednak wcześniej nie czytaj recenzji w sieci! Myślę, że gdybyśmy nie kopali tak głęboko w internetach to miejsce byłoby interesujące. Niestety znalazłam takie cudowne opinie, że szłam do Domu Legend jak do Disneylandu i mocno się zawiodłam.
Obiecać mogę części zamienne do lwowskich lwów, trabanta i duuuużo bruku.




Powyższe zostało zrobione na terenie pięciogwiazdkowego hostelu na fajnym wzgórzu. Człowiek-biedronka nie odpuścił i robiliśmy test. Mogę już potwierdzić, że wszystko co robisz z odpowiednią miną i pewnym siebie krokiem może ujść Ci na sucho. Nawet włam :D










Pozdrawiam,
M.

19 komentarzy:

  1. Zwiedzanie z przewodnikiem to bardzo dobry wybór. :) Fajny wypad!
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia zazdroszczę :))
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tam pięknie. :). Nigdy nie byłam we Lwowie i teraz widzę, że muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię chodzić po podziemiach, nie mój klimat :D Zdjęcia bardzo ładne, jak i miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo klimatyczne miejsca :) Miasto jest śliczne :) Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko to wygląda bardzo ciekawie i interesująco. Zazdroszczę obejrzenia tego na własne oczy, te fotografie wyglądają tak tajemniczo. Miasto do odkrycia, w podziemiach, czuć dreszczyk emocji :) świetny wpis!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mieliście ciekawą wycieczkę;) ja jeszcze nigdy nie byłam w Lwowie ale bardzo chciałabym się wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  8. i dodaję do obserwujących :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne ciekawostki i zdjęcia :). Zazdroszczę wycieczki :)
    http://allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przewodnikiem zawsze fajnie chodzić, dużo więcej się można dowiedzieć :) Dużo fajnych fotek w wpisie- to lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  11. No teraz to jeszcze bardziej chce tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Labirynty, podziemia mają w coś coś ciekawego, tajemniczego.
    Dobre zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie zbyt mało doceniane miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow co za niesamowite zdjęcia i miasto- muszę koniecznie je odwiedzić :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. podróże to coś co uwielbiam! :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna podróż Kochana, było cudownie zobaczyc :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsca, widoki i z chęcią napiłabym się takiej kawy :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥