środa, 28 grudnia 2016

Podsumowanie 2016 roku

Rok temu, w okresie podsumowań poprzedniego i planowania nowego roku postanowiłam sobie niczego nie postanawiać. Zamiast tego robiłam wszystko, żeby uczynić ten rok epickim, genialnym i pełnym pasji.

1. Podróżowałam.
Z tego jestem chyba najbardziej dumna!
Odwiedziłam Holandię, Niemcy, Irlandię i Czechy. Mieszkałam w Anglii i na Węgrzech.
Zobaczyłam też kilka fajnych miejsc w Polsce :)



2. Dużo pracowałam - rozbudowałam moje CV o nowe doświadczenia.
W 2016 roku pracowałam w Kuchniach Świata. Nauczyłam się nie tylko obsługi kolejnego typu kasy fiskalnej czy systemu magazynowego ale wiem już, czym różni się jasne miso od ciemnego, które curry jest najostrzejsze i jak przygotować mochi.

Byłam też księgową i specjalistką do spraw kadr. Podatki nie są mi już obce :)
Niestety uświadomiłam sobie, że życie w Polsce nie jest dla mnie.
Dlaczego? Bo pracując w sklepie zarabiałam znacznie więcej niż w biurze. Bo w sklepie miałam minimalną odpowiedzialność, w biurze za wszystko 'płaciłam głową'. Bolało mnie, kiedy musiałam tłumaczyć kolejnemu pracownikowi dlaczego różnica pomiędzy brutto a netto jest taka duża i wyjaśniać, że to nie ja zabieram mu 1/3 wypłaty, tylko państwo.

Byłam też au pair i recepcjonistką w hostelu, ale o tym przecież dobrze wiesz :)


3. Prawie ukończyłam studia
Zaliczyłam wszystkie egzaminy i czeka mnie jeszcze tylko obrona pracy :D

4. Minimalizowałam
Pozbyłam się wielu rzeczy. Rozdałam/wyrzuciłam większość ubrań, książek, sprzętów. Aktualnie jestem w stanie spakować najważniejsze rzeczy do 65L plecaka i pojechać przed siebie. Wcześniej nie dałabym rady bez sporego samochodu :P

5. Założyłam bloga. Yay!


6. Byłam na Woodstocku
Festiwal planowałam od kilku lat, ale za każdym razem coś stawało na drodze. Praca, inny wyjazd, przerażenie brakiem ciepłego prysznica. W końcu zebrałam się w sobie i dotarłam do Kostrzyna 😍

7. Zakończyłam wiele znajomości
Część moich znajomych i ex facet nie byli w stanie zrozumieć idei wolontariatu, pracy za darmo, życia na walizkach i tego, że mam obsesję wolności. Być może właśnie o to chodzi - zostali przy mnie ludzie, którzy to akceptują i znaleźli się nowi, tacy jak ja :)


Mam nadzieję, że 2016 przyniósł Ci same radości i życzę, aby nowy rok był jeszcze lepszy ;*

14 komentarzy:

  1. Świetne podsumowanie, jak bym chciała dokonać tyle co ty w jeden rok.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. miałaś zatem bardzo ciekawy rok! :) zazdroszczę tylu podróży, a szczególnie odwiedzenia Holandii :) ja stale tęsknię za tym krajem :) co do pracy- niestety takie mamy w Polsce realia... smutne.
    Życzę Ci, by 2017 był jeszcze lepszy :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne podsumowanie, to był dobry rok! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja cię rozumiem. Można mieć chęć wolności. W Polsce niestety - jest jak jest. Nie jest tragicznie, ale... vide wiadomości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne podsumowanie - takie nostalgiczne!
    Extra z tym podróżowaniem Ci się udało!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się nawiedzałaś :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe podsumowanie, zazdroszczę tego zwiedzania :) A przyjaciele - miałam to samo, zauważyłam, że każdy wokół mnie tylko by próbował z siebie robić ofiarę, bo w końcu ja jestem zaradna a oni nie i powinnam im pomóc, a sama słuchać krytykę jak to wszystko i tak mi nie wyjdzie, więc wolałam sie odciąć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę Ci,że byłaś w tak wielu miejscach :) Szkoda,że tak mało dodałaś zdjęć z wyjazdów :(
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. W jeden rok zwiedziłaś więcej niż ja przez całe życie :D Fajne to pierwsze zdjęcie, krzyczy z niego wolność :D Oczywiście ta kaczka też fajna :) Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, jeden rok, a tyle zrobiłaś! Ja również życzę Ci udanego sylwestra! :)


    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe podróże ! Byłaś tak blisko mnie !!! Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę podróży! Super rok! <3
    https://lone-gunmens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. miałaś rok pełny doświadczeń, tak trzymaj!:)

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥