niedziela, 20 listopada 2016

Szentendre

Poznajcie jedno z najpiękniejszych miast Węgier, do tego najbardziej śródziemnomorskie z nieśródziemnomorskich miast.


Miasteczko jest małe, urocze i pełne maleńkich sklepiczków z pamiątkami. Centralnym miejscem jest rynek Fo Ter obecny na zdjęciu poniżej. Nie martw się o mapę - nawet mi nie udało się tam zgubić, mimo że mam ku temu nadzwyczajne zdolności.

Miastu uroku nadają czerwone i pomarańczowe dachówki oraz piaskowe odcienie elewacji budynków.


Historia miasta jest długa i sięga czasów Rzymskich. Aktualnie to siedziba wielu artystów i miejsce, do którego uciekają mieszkańcy okolicznych miast aby odpocząć od zgiełku. Szentendre jest oblegane szczególnie latem, ale i jesienią spotkałam tu sporo osób :)


Wąskie uliczki, strome schody, unoszący się wszędzie zapach jedzenia - to wszystko sprawia, że nie czujemy się już jak w Budapeszcie, ale w zupełnie innym, bliższym morza miejscu.




Jestem znana jako kocia matka - koty znajduje zawsze i wszędzie (lub to one znajdują mnie).
I tym razem nie mogło się bez nich obyć 😻




Szentendre dzieli od Budapesztu tylko godzina jazdy pociągiem, a podróż kosztuje 310 forintów (około 4,50 zł) w jedną stronę. Jedyny pociąg odjeżdżający z Batthyány tér jedzie właśnie do Szentendre, więc po prostu nie da się zgubić :) Zwiedzenie wszystkiego zajmie Ci jakieś 2-3 godzinki + czas na wypicie kawy lub zjedzenie czegoś. Czyni to Szentendre idealny miejscem na szybki wypad z Budapesztu.


Jeśli planujecie wycieczkę na Węgry, warto poświęcić pół dnia na to cudowne miejsce!
Polecam polecam polecam 💗

11 komentarzy:

  1. Przybij piątkę, kocia mamo ;)
    Urok jest, jest klimat. Węgry mają w sobie coś, co trudno mi ubrać w słowa, gdy oglądam te zdjęcia. Jakby były mieszanką różnych miejsc ze świata, równocześnie zachowując swój własny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym sie tam kiedyś wybrać :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam na Węgrzech, ale na pewno jest tam przepięknie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kraj ma swój dziwny klimat, który przyciąga wiele osób :)

      Usuń
  4. Byłam kiedyś latem i miasto jest wspaniałe :) Pełno kawiarenek, lokalne przysmaki, brukowane uliczki - uwielbiam i polecam na nocleg :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie by było spacerować w takim miejscu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie klimaty ;)
    Świetne miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :) Oczarowały mnie te koty na płocie, aż mam ochotę namalować coś takiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi super!:D jeśli je namalujesz to koniecznie pochwal się efektem!

      Usuń
  8. Cudnie tam! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥