czwartek, 17 listopada 2016

Porady przed wyjazdem #1

Przed każdym wyjazdem szukałam w internecie rzeczy, o których muszę pamiętać. Większość list okazała się nieprzydatna, czasami też wydawało mi się, że niektóre rzeczy mnie nie dotyczą i dopiero na miejscu zaczynałam żałować, że o coś nie zadbałam.
Zaczęłam więc robić własną listę, która powiększa się z każdym kolejnym wyjazdem. Poniżej pierwsze 18 rzeczy, o których trzeba pamiętać udając się w podróż:



1. Nie zawsze musisz trzymać się przyjaciół. Czasem dobrze jest się odłączyć od grupy i pójść własną ścieżką.

2. Niezbędne leki miej zawsze przy sobie. Jeśli Twoja walizka się zgubi znalezienie odpowiednika Twoich leków w obcym kraju może być bardzo trudne.

3. Koniecznie weź krem z filtrem UV. Im wyższy numer tym lepiej. Ja zabieram ze sobą zazwyczaj 50 bo jestem biała jak ściana i spotkanie ze słońcem kończy się u mnie poparzeniami i skórą schodzącą z nosa.

4. Większość portfeli ma okienko na zdjęcia czy dowód osobisty. Włóż tam karteczkę  z numerami kontaktowymi do rodziny, grupą krwi i informacją o alergiach.

5. Spanie na plaży jest super, piasek WSZĘDZIE już nie.

6. Próbuj lokalnego jedzenia. Zapisuj nazwy – po powrocie do domu będziesz mógł odtworzyć smaki potraw w swojej kuchni.

7. Pamiętaj o ubezpieczeniu. Wypadki się zdarzają a leczenie w niektórych krajach jest niemiłosiernie drogie.


8. Zabierz ze sobą trochę polskiego jedzenia. Zrobienie hostowi żurku z torebki albo poczęstowanie polską czekoladą to świetny pomysł. W podróży na pewno nawiedzi Cię tęsknota za barszczem, nawet jeśli normalnie nie masz w zwyczaju jadać go na obiad.

9. Jeśli Twoja podróż ma potrwać nieco dłużej, zarezerwuj sobie kilka dni na odpoczynek. Szybkie tempo jest do zniesienia przez kilka dni, ale po tygodniu będziesz po prostu padać na twarz. Dodatkowo w razie brzydkiej pogody nie będziesz żałować, że czegoś nie zwiedziłaś.

10. Hostele rządzą! Zamiast siedzieć samemu w pokoju postaraj się poznać ludzi. Picie wina w hostelach z nowopoznanymi podróżnikami i słuchanie ich historii jest naprawdę inspirujące! Mimo, że aspołeczniak ze mnie i zdjęcie z uszu słuchawek i siedzenie z ludźmi przez pierwsze 10 minut jest dla mnie torturą to później jestem wdzięczna przeszłej sobie, która kazała mi wywlec się z pookju.

11. Zawsze miej przy sobie zeszyt i coś do pisania. Zapiszesz nazwę stacji, na której musisz wysiąść, ułatwisz sobie łapanie stopa albo (kiedy bariera językowa nie pozwoli Ci czegoś wyjaśnić) narysujesz o co Ci chodzi. Jasne, łatwiej jest zrobić zdjęcie telefonem, ale problemy zaczynają się kiedy bateria się wyładuje.

12. Noś przy sobie coś słodkiego. Nie da Ci to energii na cały dzień, ale szybko pozwoli wyjść z kryzysu.

13. Nie pakuj się w nocy przed wyjazdem. Nie bądź mną.

14. Przygotuj sobie listę wyrażeń, które mogą się przydać. Poznaj podstawy, takie jak:
tak; nie; jak dojechać do…; proszę; dziękuję
Dowiedz się jak w obcym języku brzmią nazwy produktów, na które masz alergię.


15. Zaplanuj podróż. Przygotuj mapę miejsc, które MUSISZ odwiedzić. W niektórych miastach (a w szczególności poza nimi) nie znajdziesz kierunkowskazów prowadzących do atrakcji i wiele może Cię przez to ominąć.

16. Rób masę zdjęć. Naprawdę, fotografuj wszystko. Najlepiej po 2-3 razy. Czasem aparat się zbuntuje, ostrość pójdzie nie tam gdzie trzeba albo słońce będzie świecić tak mocno, że nie zobaczysz na wyświetlaczu czy wszystko wygląda dobrze.

17. Nie pakuj rzeczy, których będzie Ci szkoda zniszczyć.

18. Jeśli nie jesteś zwolennikiem selfie weź ze sobą malutką maskotkę, albo coś bardzo charakterystycznego dla Ciebie. Zawsze to jakieś urozmaicenie zdjęć :D Ja zazwyczaj robię zdjęcie mojej starej kostki, która zwiedziła już kilka krajów. Jest znacznie bardziej fotogeniczna ode mnie i zawsze wychodzi dobrze na zdjęciach.


Co dodasz do mojej listy? :)

13 komentarzy:

  1. Boskie zdjęcia! Co do leków - święta prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post, fajny pomysł z tym zdjęciem kostki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ja na zdjęciach wychodzę jak ziemniak, musiałam wiec co wymyślić :P

      Usuń
  3. Super post! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  4. robię jakieś 3/4 z tej listy, ale najbardziej interesujący wydał mi się punkt 17. Bo ja zupełnie odwrotnie, niemal zawsze biorę najlepsze ciuchy, żeby ładnie wychodzić na zdjęciach :D
    od siebie dorzuciłabym jeszcze: zawsze bierz ze sobą strój kąpielowy. nie zajmuje wiele miejsca, a nigdy nie wiadomo, czy w motelu nie będzie basenu, albo czy host nie wyciągnie cię na pool party (przeżyłam oba przypadki. w obu nie mając stroju.) tak że ten.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda prawda prawda :D
      O stroju kąpielowym nie pomyślałam jadąc do Budapesztu i omijają mnie łaźnie.

      Usuń
  5. Kisiele do kubków uwielbiam <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak *.* w wielu krajach ich nie znają, więc zawsze robię tym furorę :D

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy post ! ;) zrobiłaś mi smaka na kisiel ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne zdjęcia, przydatne wskazówki! Myślę, że kiedyś z nich skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne wskazówki! ;)
    Ja sama już niedługo wybieram się w długą podróż i chyba też ułatwi mi sporządzenie podobnej listy ;)
    Pozdrawiam ! ;)

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥