poniedziałek, 21 listopada 2016

Filmowe miejsca w Londynie

Wiem, wiem, z Londynu wyjechałam jakieś 3 tygodnie temu, ale siedząc na nocce dostałam nagłego natchnienia!
Mam jeszcze kilka fajnych zdjęć do pokazania!

Zacznijmy od tego, że jestem filmowym świrem. Są takie filmy, które widziałam po -naście razy i wciąż nie mam dość. Korzystając z okazji wybrałam się w kilka magicznych miejsc w Londynie, które na pewno kojarzysz.


Na pierwszy rzut idzie Ulica Pokątna z pierwszej części przygód Harry'ego Pottera!


Cudowna wiktoriańska hala targowa Leadenhall Market idealnie wpasowała się w klimat!

Tower Bridge znany z HP pojawia się w wieeeelu innych filmach (Szybcy i wściekli 6, Mission Impossible, Tomb Raider, The Mummy Returns, Bridget Jones: W pogoni za rozumiem).
Oprócz niego warto odwiedzić też Lambeth Bridge - to tu Błędny Rycerz wcisnął się pomiędzy dwa inne autobusy.


W tym linku wklejam mapę z lokalizacjami wszystkich ważnych miejsc z Harry'ego → klik
Ta mapka jest mniej dokładna, ale wygląda cudownie. Nie mogę się powstrzymać → klik

Ważne: nie wszystkim miejscom robiłam zdjęcia, bo wejście do Ministerstwa Magii jest po prostu budką telefoniczną, a Piccadilly Circus jest tak zatłoczony, że bez 4 metrów wzrostu albo drona widać jedynie ludzi, ludzi i jeszcze trochę reklam na budynkach. 

Znalazłam też dom Bridget Jones! W pobliżu odbywała się jakaś impreza i miałam problem ze zrobieniem zdjęcia bez bohaterów pierwszego, drugiego czy trzeciego planu.
To wyszło najzwyczajniej ↓


Jeśli uwielbiasz Johnny'ego Deppa tak mocno jak ja to na pewno znasz film Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street. Miejsce uwiecznione na zdjęciu nie jest co prawda tym z filmu, ale prawdziwą uliczką, w której żył, mieszkał i zabijał Sweeney.


W Anglii opanował mnie lekki bzik na punkcie Golibrody. Odwiedziłam jego uliczkę w Londynie, byłam w teatrze na spektaklu, który o nim opowiadał i... mieszkałam na Fleet Street :D To chyba przeznaczenie!
Do miejsca z powyższego zdjęcia nie tak łatwo się dostać, szczególnie jeśli (tak jak ja) nie masz połączenia z internetem w telefonie i wujek google Cię nie poprowadzi. Idąc po baaardzo długiej Fleet Street trzeba się rozglądać na boki w poszukiwaniu Hen & Chicken Court. Wejście do tej uliczki jest wąskie i łatwo je przeoczyć.

Czy masz ulubione filmy, na punkcie których masz takiego bzika? 
A może też bawi Cię odnajdywanie miejsc znanych z filmów? :)

24 komentarze:

  1. Super! Ulica Pokątna ma klimat. Bridget koło jakiegoś mostu mieszkała? Bo tak wygląda to zielone ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) To zielone to wiadukt kolejowy

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz je spełnić :) Miasto jest fantastyczne!

      Usuń
  3. Piękne. Londyn leży na drugiej pozycji w mojej liście życzeń. I chętnie zajrzę do miejsc z Harry-ego Pottera, bo uwielbiam ten film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :D a co jest na pierwszym miejscu?

      Usuń
  4. HP :) Też bym chciała kiedyś odwiedzić ten market ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne takie szukanie miejsc z filmów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz oglądając HP ze znajomymi mogę krzyczeć BYŁAM TAM! :D

      Usuń
  6. Hah pierwsza raecz jaką zrobiłam
    W Londynie była wycieczka na Kings Cross:D kocham
    To miasto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkowy punkt wycieczki każdego Potteromaniaka! :D

      Usuń
  7. zawsze chciałam gdzieś pojechać i szukać miejscu w których były kręcone sceny filmowe :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super sprawa :D trzeba się tylko dokładnie do tego przygotować bo w dzikim tłumie ludzi łatwo przeoczyć ciekawe miejsca :)

      Usuń
  8. Dom Bridget to chciałabym zwiedzić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :D jestem ciekawa kto tam mieszka!

      Usuń
  9. No nie powiem, zachęciłaś mnie bardzo tym tytułem, bo jestem wielką kinomaniaczką! :D Piątka! :D
    Tak, to przeznaczenie! Fajnie, że miałaś okazję zobaczyć te miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o Londyn to pamiętam jedynie, że w Muzeum Historii Naturalnej w Londynie kręcono Penny Dreadful.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie odwiedzić takie miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym też kiedyś tak pozwiedzać filmowe miejsca ;) Czas zacząć zbierać kasę na wyjazd :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fantastyczne miejsca, szczególnie gdy jest się fanem danego filmu :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥