czwartek, 21 lipca 2016

Limerick

Czyli kolejne marzenie, które się spełniło.


Do Irlandii chciałam pojechać od tak wielu lat, że ciężko mi to policzyć. Rodzina na każde urodziny proponowała mi prezent w postaci biletu, ale uparłam się, że kupię go sama. Dlatego też zamiast biletów dostawałam przewodniki, mapy i koniczynki w różnej formie. Mam już tego niezłą kolekcję :)


Udało mi się polecieć do Shannon, ale jest to malutkie miasto maksymalnie na kilka godzin zwiedzania, więc większość czasu spędziłam w pobliskim Limerick.
Tam również skorzystałam z Couchsufingu i spędziłam te kilka dni mieszkając u przesympatycznego Kanadyjczyka. Wspaniale gotował i co wieczór zabierał nas do innego irlandzkiego baru. Host marzeń!


Spotkała mnie zabawna sytuacja związana z najsłynniejszym irlandzkim piwem. W jednym z pubów zamówiłam Guinnessa, zapłaciłam, podziękowałam i wróciłam z piwem do stolika. Po chwili przybiegła do mnie barmanka wyrywając mi szklankę z dłoni i mamrocząc coś na temat złych turystów. Wyobraź sobie moje zdziwienie. Po chwili wróciła oddając mi piwo bez słowa.
Okazało się, że Guinnessa trzeba nalać w odpowiedni sposób, odczekać parę minut żeby pianka opadła a następnie dolać do pełna. Dzięki temu piwo ma odpowiednio gęstą pianę. Popełniłam faux pas nie pozwalając nalać go w tradycyjny sposób. Shame shame shame!

Miejsca godne polecenia w Limerick i okolicach:

1. Cliffs of Moher
Najsłynniejsze klify Irlandii, czyli miejsce gdzie mogłabym zamieszkać. Widok był przewspaniały!
Jako największy szaleniec ekipy zmusiłam resztę, żeby zejść ze szlaku i pójść kilka kilometrów dalej. Ta trasa nie była już zabezpieczona i ogrodzona, a z uwagi na wszechobecne błoto momentami robiło się niebezpiecznie.

Wybranie zdjęcia do tego punku sprawiło mi nie lada problem. Zrobiłam ich kilkanaście i każde, mimo słabej jakości wydaje mi się najlepsze.

2. King John's Castle
To chyba najlepsze muzeum w jakim byłam. Jest tam pełno multimedialnych stacji, podnosząc słuchawkę telefonu można usłyszeć dźwięki bitwy a z ekranów mówią do nas postaci opowiadające o tym jak wygląda 'ich' życie na zamku. W ścianach znajduje się pełno ukrytych szuflad, a na każdym eksponacie jest napis 'dotknij mnie'.
Cały zamek jest dostępny dla zwiedzających a widok z najwyższej wieży zapiera dech w piersiach.


3. Uliczki 
Najlepsze są te wąskie, z lokalnymi sklepikami i pubami. Wychodziłam z mieszkania hosta wcześnie rano i gubiłam się w mieście po prostu idąc uliczkami i skręcając, kiedy tylko coś mnie zainteresowało. Na szczęście Irlandczycy są tak pomocnymi ludźmi, że kiedy tylko ktoś zauważył mapę w mojej ręce biegł na pomoc i wskazywał odpowiedni kierunek lub prowadził mnie do miejsca, które kojarzyłam :)


4. St Munchin's Church
To takie moje małe zboczenie - lubię stare cmentarze, a ten przy St Munchin's Church szczególnie przypadł mi do gustu.


A więc śnij mi się śnij Irlandzki śnie
Całego olśnij mnie
Od morza wiatr niech niesie mnie
W Irlandzki zielony sen

9 komentarzy:

  1. Dzięki Tobie już wiem, że Irlandia to tak piękne miejsce :) Bardzo fajny klimat w miejscach na zdjęciach, a szczególnie urzekły mnie klify. Coś wspaniałego! Piękne krajobrazy :)
    Pozdrawiam!

    PS I dziękuję za komentarz u mnie :) Na pewno będę tutaj zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczywistości wyglądały sto razy lepiej. To takie miejsce, gdzie mogłabym zamieszkać choćby wśród pasących się nieopodal owieczek :P

      Usuń
  2. Cliffs of Moher - przepiękny widok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pięknie! :) Chociaż zdjęcia mogę zobaczyć! :D

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę, zabierz mnie kiedyś ze sobą do Irlandii! Również od paru lat marzy mi się zwiedzenie tego kraju. Jejku, piękne miejsca. O tak, z pewnością w przyszłości sama je zobaczę. Świetny post. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia i widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale tam jest pięknie. Może kiedys i mi uda sie tam wyruszyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. O Guinnessie nie wiedziałem. Dzięki za ciekawostkę :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz ♥